●ケース①
[リクエスト]
描画以外の美術の授業がしたい
[条件]
絵具なし。ボンドなし。予算なし。十分な画材と道具がない。たまに断水する。あまり水は使えない。
[現地調査]
コピー用紙、ホッチキス、水のり、インスタントコーヒーが、現地で売っていることが判明。
↓↓↓↓
「葉っぱ版画インスタントコーヒー絵具刷り」を考案。
画材は協賛金を募って購入。
●Case1
[Request]
We’d like to do something other than drawing at art classes.
[Condition]
No paints. No adhesive glue. No budget. Art classes don't have enough art supplies and tools. Sometime water may not be supplied. You can use little Water.
[Field research]
Stapler, water glue and instant coffee, these turned out to be sold locally shop.
↓↓↓↓
We invented leaves print to use instant coffee paint.
We bought art supplies by cooperation money.
●ケース②
ケース①とリクエストや条件、調査結果は同じ。
薄手のボール紙を現地企業から提供して貰えることになる。
↓↓↓↓
葉っぱコラージュ
●case2
Request and condition are same as case1.
Thin cardboard paper sheets offered by the local company.
↓↓↓↓
Leaves collage
●ケース③
[リクエスト]
準備クラス(小学1年生の前に入学するクラス)の児童のための美術の授業をしたい。
[条件]
コピー用紙、水糊、クレヨンを使用
↓↓↓↓
紙コラージュ
●case3
I'd like to plan art class for prepare class that is to enroll before elementary school first grade.
→Use copy paper, water glue and crayons
↓↓↓↓
paper collage