●ケース①

[リクエスト]

描画以外の美術の授業がしたい

 

[条件]

絵具なし。ボンドなし。予算なし。十分な画材と道具がない。たまに断水する。あまり水は使えない。

 

[現地調査]
コピー用紙、ホッチキス、水のり、インスタントコーヒーが、現地で売っていることが判明。

↓↓↓↓
「葉っぱ版画インスタントコーヒー絵具刷り」を考案。

画材は協賛金を募って購入。

 

●Case1

[Request]

We’d like to do something other than drawing at art classes.

[Condition]

No paints. No adhesive glue. No budget. Art classes don't have enough art supplies and tools. Sometime water may not be supplied. You can use little Water.

[Field research]
Stapler, water glue and instant coffee, these turned out to be sold locally shop.

↓↓↓↓
We invented leaves print to use instant coffee paint.

We bought art supplies by cooperation money.

 



●ケース②

ケース①とリクエストや条件、調査結果は同じ。

薄手のボール紙を現地企業から提供して貰えることになる。

↓↓↓↓

 葉っぱコラージュ

 

●case2

Request and condition are same as case1.

Thin cardboard paper sheets offered by the local company.

↓↓↓↓

Leaves collage

 



●ケース③

[リクエスト]
準備クラス(
小学1年生の前に入学するクラス)の児童のための美術の授業をしたい。

[条件]

コピー用紙、水糊、クレヨンを使用

↓↓↓↓

紙コラージュ

 

●case3
I'd like to plan art class for prepare class  that is to enroll before elementary school first grade.
→Use copy paper, water glue and crayons

↓↓↓↓
paper collage